mandag 10. august 2009

Ferie referat!

Jeg får komme med et lite ferie referat her selv om det blir uten bilder enn så lenge(de får komme senere). Vi startet ferien med å kjøre til Larvik for å ta båten sammen med gode venner ned til pannekake landet Danmark! Med aktive gutter og noen som blir sjøsyke,så valgte vi den korteste båt turen(ja og jeg er jo gravid,så det er greit å være på sjøen i færrest mulige timer hehe)
Vel fremme(etter nok en kjøre tur) på hotellet i Århus,så fant vi bare senga og la oss! Dagen etter skulle vi kjøre ned til Horsens og sommerhuset vårt!

Etter en god frokost på hotellet,og litt shopping på Viby senteret,så tok vi veien fatt,og kjørte ned til Horsens og tettstedet PØT! Der fikk vi et kjempe fint sommer hus,som ikke virket særlig gamelt,med alt av fasiliteter!Boblebad,badstu,vaskemaskin,tørketrommel og mange rom! FLOTT altså!
Litt shopping på daglig brugsen og helgen var reddet! Det ble spagetti og kjøttdeig den kvelden.Pop hos både små og store!
Ellers gikk det i mye grilling resten av uka,med litt ost og kjeks og pizza innimellom!

Legoland var jo det store målet denne uka,og vi så på værmeldingen at det var best meldinger for tirsdagen. Det hadde nok veldig mange andre gjort også,men vi kom da oss inn i parken tilslutt! Og der var det mye å se på... Og ikke minst å kjøpe,prøve og smake hehe!
Men jeg må ærlig innrømme at det å stå to timer for en pølse,det er ikke noe jeg anbefaler! Det var en skikkelig skuffelse i heleparken. Inneffektiviteten i kø systemene dems... Ikke bare i pølse køen,men i bilett køen og atraksjonene! (ikke det at vi prøvde så mye,iallefall ikke jeg,men det var dårlig organisert...)

Jeg ble sliten,så mannen og jeg reiste hjem før de andre. En liten strekk på senga gjorde godt det altså hehe! Blir tungt å gå sånn hele dagen! Med du verden så imponerende alt er der! Alle de millioner lego klosser som er satt sammen til allverdens kunstverk og byggninger!

Det ble en rolig dagen der på,og vi bestemte oss for å ta turen til Løveparken torsdagen! Det var også en fantastisk opplevelse! Komme så tett inn på dyrene(beskyttet i sin egen bil) og se glupske løver få mat for første gang på en uke. Eller å få prøve å mate kameler! Artig opplevelse!

Ellers spilte vi mye spill,og koste oss sammen i ferie huset! Vi hadde allslags vær,alt fra strålemde sol,til digre haggelbyger og torden. Men det var alt i alt en flott ferie! Bodde på hotellet i Århus igjen den siste natten,slik at vi hadde en kortere tur tilbake til båten! Dagen før vi tok båten hjem,gikk vi i den gamle by i Århus,en koselig "park" med mange flotte gamle hus og bygninger!

Hyggelig å dra på tur med gode venner,og kose seg med god mat og hyggelig selskap! Takk for flott tur!