søndag 25. juli 2010

Sommer 2010

Årets ferie gikk til Trøndelag og Ålesund,for å besøke familie og venner.
TRØNDELAG:

I en grøftekant på vei til selbu tok vi kveldstellet og kveldsmaten hehe! Kjekt med pledd og dyner når gradestokken ikke viser så alt for varmt vær. Turen oppover tok 12 timer,men vi hadde da gode lange stopp. Ungene var fornøyde tidlig på turen,men stoppene ble hyppigere jo lenger ut på dagen vi kom. Piknikk teppe er en flott ting å ha med da,så kan ungene få krype litt på marken,og strekke seg litt.

Vel fremme i selbu møtte vi to kusiner vi ikke har hilst på før, Ida og Nora!

Oldemor Signe har ventet så lenge på å få treffe oss. Endelig fikk hun hilse på oss. Koste oss sammen med Oldemor og Oldebesse et par dager. Tok tur på cafè også;) Koselig.

Ellinor på fanget til Oldebesse.

Her skal vi ut på cafè. Vi ble en hel gjeng som møttes der,rene slekstreffet.

Tusen takk for at vi fikk bo hos dere Tante Elin og Onkel Jan Ove :) Det var så koselig. Håper dere tar turen nedover snart,slik at vi sees igjen :)

Her er vi hos Oldemor og Oldefar på stjørdal. Her var det så koselig å være. Vi dro på hytta,der badet vi i badebasseng,og hilste på "gameltanter og onkler",pluss søskenbarna til mamma.

Ellinor og oldefar.

Vi var på dagstur hos Oldemor Randi også,hun bor i Trondheim. Der fikk også hilse på flere gamel onkler og mammas kusine Maiken. Så koselig altså. Oldemor hadde kjøpt jordbær,og det smakte godt det :)

ÅLESUND:
Fra trøndelag tok vi turen nedover til Ålesund. På turen tok vi to ferjer,og det passet midt i blinken i forhold til spisetider,så da ble det mat ombord i ferja :) Kjøreturen dit gikk utrolig bra,og vi kom fram tidlig på ettermiddagen. Der ble vi møtt av Amund som hadde ventet så lenge på oss. Og farmor og farfar selvfølgelig:)

Tante Torill la seg rett ned på gulvet å lekte med oss.

William og pappa tøyser på et av cafè besøkene våre. Det ble nemlig noen av dem da vi var på ferie,for været fristet ikke til mye utendørs aktivitet. Godt det er store kjøpesenter i Ålesund :)
Linn Jeanette og Ellinor, kose stund på cafè.

Farmors supermann! Tror disse to trives godt i hverandres selskap :)

Ellinor i prat med søskenbarna Eivind,Amund og Onkel Trond. Kjekt å se dere igjen :)

Frokostbordet den dagen vi dro,selvfølgelig måtte solen finne på å komme fram da...Er det ikke typisk?? Vi hadde håpet å få tatt oss en tur på hytta mesn vi var der oppe,men det frister så lite i regn og ruskevær...Det får vi ta igjen en annen gang :)

Turen hjem tok også noen timer,og vi stoppet flere steder. Lunsj på bjorli og middag på kvam. Så var det grøtstopp på Biri. Bordstoler er kjekt å ha når man er ute på tur:)
Vi var hjemme sånn i halv ti tiden på kvelden,og gjett om ungene syntes det var stas å komme hjem til stua og lekene sine. De fikk styrer rundt på gulvet en stund når vi kom hjem og det var stor stas. Borte bra,hjemme best :)