tirsdag 1. mars 2011

Mars,drømmen om vår og VM

Vi skriver Mars i dag,og det betyr at vi går mot vår!!! Jeg lengter mot vår og mildere dager,bareveier,joggesko og lettere klær. Ikke minst når det gjelder å kle disse små. Det er jo et lite mareritt når det gjelder påkledning... Og det er jo ikke så rart. For når man har kledd på den ene dress,lue og votter,så skal man innhente den andre for å kle den også. Mens førstemann er utilpass og varm i alt for mye klær på inne...
Det skal bli godt å kunne legge dem rett ut i vogna uten styr og stål med masse klær. Våren gir ogå forsmak på sommer,deilig varm sommer med sol og lange lyse kvelder. Men først må snøen smelte, og vi må la vårsola tine frossne bleke vinter kropper.

Mens jeg sitter å skriver dette så ser jeg på medaljeutdelingen fra VM i ski. Der Norge har tatt to medaljer. Disse gutta fortjente det virkelig. Heia Eldar og Martin!!! At det var en finne som vant det hele legger ingen demper på gleden! Og at Eldar og Martin gjør en kjempe jobb, viser at det er ikke bare er Northug som kan ta medaljer!
Undres på om disse gutta lengter mot vår? Eller er vinteren deres årstid? Det sier jo seg selv at når man er langrennsutøvere så er vinteren den årstiden de yter maks i sporet,men etter å ha frosset seg igjennom mangt et løp,så må det da føles godt med vår og sommer for dem også.

Det har vært stille på bloggen her en stund nå,det er ikke bare bare å holde liv i bloggen med to små som krever sitt,men jeg skal prøve... Det har også skjedd andre ting som har stått mer i fokus enn bloggen for øyeblikket. Jeg jobber/jobbet for et firma som ikke akkurat flyr i medvind om dagen... Og det har vært mye uvisshet og usikkerhet i et par uker nå,men det ble tilslutt bestemt at det blir virksomhetsovertakelse i midten av mars. Firmaet er selvsagt Adecco... Har ikke vært bare greit å si at man jobber i det firmaet. Nå blir det forandringer, jeg blir kommunalt annsatt igjen og det blir nok bra.

Ellers så har sykdom besøkt oss igjen,ungene har hatt forkjølelse og litt feber. Det er slitsomt nok,men går greit. Håper det er over for en stund nå. Selv om jeg kjenner at det tjukner litt til i halsen... Best jeg går å lager meg en varm kopp te og legger meg under pleddet.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails