tirsdag 5. februar 2008

5.Februar

I dag er det 23 år siden jeg ble storesøster for første gang,hurra! He he,Lisa har bursdag i dag! Stor jente har hun blitt,vel høyere en meg har hun jo vært i mange år,men hun er jo yngre da!

Jeg har også bursdag snart,og da blir jeg 26 år! Det er litt rart å tenke på. Jeg er liksom ikke helt innstilt på at jeg er nærmere 30 enn 20... Jeg er ikke helt der hvor jeg trodde jeg skulle være som 26åring. Etter "planen" skulle jeg ha mann, 2 barn og hus som 25åring. Mann og hus har jeg,barn har jeg ikke! Det har vært en lang,tøff og slitsom prosess,som på langt nær er over. Vi gir ikke opp. Men det setter sine spor,på godt og vondt,det å være prøvere.

Det er nå akkurat 5 år siden vi bestemte oss for å prøve å få barn. En litt skumel avgjørelse,men også veldig spennende! Nå etter 5år,og 3 prøverør,så har jeg vel et litt forandret syn på det med barn og graviditet. Jeg har alltid vært glad i barn,og det har vært en sann glede å passe,kose og leke med andres barn. Men nå er jeg litt mere tilbakeholden,iallefall med nyfødte og babyer. Jeg synes det gjør vondt. Det er vondt å se andre med det man selv ønsker seg mest her i verden. Men jeg unner jo andre å klare det. Jeg unner ingen å gå igjenom det vi har gjort! En ting som er bra oppi det hele er at Frode og jeg har klart å holde sammen uten problemer.Det har kanskje gjort oss sterkere. Han er den beste støtten jeg kunne be om i de periodene jeg har hatt det som værst,og han er den jeg har kunnet prate om allt og ingenting med. Det er viktig å ta vare på forholdet når man går gjennom noe slikt. Vi har vært flinke til å sette av tid til oss. Hvor vi to er bare kjærester. Vi nyter at vi kan gå ut å spise når det passer oss,vi reiser på ferie dit vi vil,og trenger ikke ta hensyn til skole ferier eller andre ting. Vi må se de tingene som er positive i det hele. Vi håper jo at en dag må vi skaffe oss barnevakt fordi vi har lyst til å gå på kino,eller ut å spise. Men akkurat nå er det deilig å kunne sove lenge i helgene,og gjøre akkurat dem man vil.
Selv om jeg gjerne bytter bort det mot en liten bylt som krever all vår oppmerksomhet...

Heidi

1 kommentar:

Anonym sa...

En god klem til deg Heidi. Vi har jo snakket om dette sammen litt tidligere og, jeg synes det er tungt at dere sliter slik. Det å få barn er virkelig en glede, og ett slikt flott par som dere ville blitt de beste foreldre.

Det er godt dere klarer å tenke positivt og holde sammen i tider som føles tøffe og motløse. Jeg er sikker på at det vil klaffe for dere etterhvert, men det er så urettferdig at det skal koste dere så mye tid og penger.

Ta var på håpet og hverandre.
Gode klemmer fra Merete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails