tirsdag 22. juli 2008

Sol, sommer og ripsgelè!

I dag har det vært skikkelig sommer her! Deilig med blå himmel og stekende sol! Og bedre skal det bli noen dager fremover! Jeg har nedtelling til ferie nå,og har bare 8 arbeidsdager igjen før 3 uker ferie! 14dager til kreta er ikke å forakte! Gleder meg!

Har plukket rips i dag. To store boller med rips fra egen hage! Vi skal lage rips gelè! NAM! Hjemmelaget rips gelè og annet syltetøy er så godt! Og nå har jeg akkurat kokt opp og silt av all bæra! Den får stå til i morgen,for jeg orker ikke gjøre mere nå. Phu.... det er litt jobb! Men det er så deilig når man har syltetøy og gelè gjennom hele vinteren! Ser ut som årets avling med epler også blir bra,fjoråret var dårlig,men vi fikk laget ganske mye eplemost allikevel! Mulig vi kjører deler av årets epler til askim. Så kjøper vi heller tilbake eplemost og juice! ;)

Heidi

1 kommentar:

joliepolie sa...

Hei på deg, vennen :)

Jeg har tenkt på å gi lyd fra meg mange ganger, men så har bloggen min ligget brakk og bla bla. Men nå fant du jo den helt selv ;)

Kos deg i sommer!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails