tirsdag 30. juni 2009

Et uventet besøk!

På lørdag fikk vi en uventet gjest på besøk. Ikke vet jeg hvor den slapp inn heller,for jeg satt ute under epletrærne bare for å prøve å leve litt i varmen,og Frode gikk rundt her å tuslet med sitt! Plutselig banker han på stue vinduet,og ber meg komme inn! Jeg skjønte det måtte være noe,for han ba meg være stille! Under spisebordet vårt sto nemlig en halvstor skjære unge.

Den fløy/trippet inn på kjøkkenet og plaserte seg på gardinstanga der.Det var tydelig den ville ut,for den trippet frem og tilbake,og prøvde å lette på vingene. Frode prøvde å lokke den med litt brød,men det ville den ikke ha. Den satte seg helt på kanten av bordet,og mens Frode åpnet vinduet,og jeg sperret døra slik at den ikke fikk kommet seg ut i gangen igjen.


Den fløy til slutt ut,og det satte nok både den og vi pris på. Den var tydeligvis litt engstelig,for den bæsjet ganske bra inne på kjøkkenet....Ja ja,den trodde kanskje at det var svalere inne enn ute hehe! Litt etter så vi den igjen utenfor veranda døra,så den hadde nok spankulert inn den veien...

1 kommentar:

Anonym sa...

Ikke alle ubudne gjester man vil ha inn i huset, særlig ikke når de gjør fra seg på kjøkkenet ;)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails