søndag 7. juni 2009

Loppemarked

Loppemarked er noe som er fast innslag både på våren og på høsten her i kommunen(og sikkert landet rundt...hehe) Så da det var skolekorpset her oppe hos oss sin tur i helgen,så tok vi oss en tur bort! Jeg har lenge vært på utkikk etter en settekasse for å ha fingerbøll fra steder og land vi har besøkt, i. (en liten interesse jeg har rappet fra en venninne i sarpsborg,du vet hvem du er hehe) Men det har vist seg å ikke være så lett å få tak i disse settekassene. Så vi tenkte at kanskje på loppis!

Jo da,de hadde to gamle varianter stående,men de skulle selvfølgelig være med på auksjonen.... Veldig typisk! (Og vi som skulle vider i bursdag snart....) Men vi tenkte at vi blir stående litt,så ser vi om den kommer under hammeren. Og ganske riktig,den minste av dem kom ikke så langt uti auksjonen. (i følge min venninne så kan disse komme oppi en 500-600kr på brukt markeder) Da ausjonariusen åpnet med 100 kr så måtte jeg jo by! Vi har 100-125 (det var en annen som ville ha MIN settekasse) 150 (det var det jeg hadde i lommeboka) gubben hadde heldigvis litt han også. Vi har 175 sier auksjonariusen,får vi 200,jeg rakk opp hånda,jeg vil ha den.

Og jeg fikk den!!! For den nette sum av 200kr fikk vi dette praktfulle eksemplaret av en settekasse! Etter å ha vrengt lommer og lommebok for å finne de siste 50øringer og kronestykkene kunne vi ta settekassen under armen å gå hjem!


Se så fin den er da,ikke rart jeg er fornøyd vel hehe!

1 kommentar:

joliepolie sa...

Settekasser er ikke riktig min greie (kanskje fordi jeg er så dårlig til å tørke støv? *ler*), men må bare kommentere den søte, søte magen for et par uker siden altså! <3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails