fredag 18. september 2009

Jeg skal bli mamma....

og det er faktisk ikke så lenge til heller. Ukene og dagene går ganske fort fremover nå. Jeg merker at redebyggingen er godt i gang,både med tanke på klær som skal vaskes,men også med alt som skal være klart før de to små kommer!



I natt har jeg ikke sovet noe særlig,kynnere og ubehagelig liggestilling gjør ikke at nattesøvnen kommer. Så da blir man liggende å tenke,tenker på hva som skal skje fremover. Først og fremst til fødselen,hvordan den blir. Blir jeg satt igang eller venter de til det setter igang av seg selv. Hvor vondt er det? Snur den andre tvillingen seg greit når den første har kommet ut? Mange tanker...



Men hva skjer etter fødselen? Hvem er disse to som har bodd i magen min i lengre tid nå? Hvem ligner de på,hva slags persoligheter er dette? Skal jeg ha ansvaret for to små mennesker for en uhorvelig lang fremtid? Hjelp,hvordan skal det gå? Amming,nattevåk bleie skift,masse kos! Mye man lurer på. Godt vi er to om det! Det er deilig å vite at man har en mann som stiller opp,og tar sin del av både kosen og strevet. Vi har ventet lenge på dette,flere år faktisk,men nå når vi står rett foran mål linjen og vet at det skjer snart,så er det litt skummelt også. Spennende,men skummelt!



Kjære dere små i magen!

Mamma og pappa gleder seg sånn til dere skal komme. Vi gleder oss til å holde rundt dere,kose med dere å bli kjent med dere! Dele livet vårt med dere! Dere er så etterlengtede og ventet på,og vi elsker dere så utrolig høyt allerede! Om noen små små uker nå så er vi sammen for første gang! Ting begynner å komme på plass,og dere er hjertlig velkommne!

Mamma og pappa

1 kommentar:

Linn sa...

Det var vakkert skrevet Heidi!
Jeg håper vi kan finne en dag vi kan møtes snart! det er sååå lenge siden. Store gode klemmer fra Linn

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails