fredag 12. desember 2008

Hvor blir julestemningen av?


Nå er det ikke lenge til jul,og denne jula kommer egentlig alt for fort på meg...Jeg har ikke jule stemning i det hele tatt! Hadde det ikke vært for at jeg har kalenderen foran meg,så hadde jeg lurt på om ikke vi har hoppet over en måned! Men det er nå en gang slik at kalenderen viser 12 desember i dag! Og jeg har fått handlet nesten alle julegavene og tilogmed bakt noen kaker til jul! Men hvor blir det av julegleden??? Hvor er denne julegleden man hadde som barn? Nedtellingen,og ventingen,sjokolade kalenderen som ble en bit fattigere hver dag,og som sakte,men sikkert minte meg på at nå er snart julen her!

Det er mange år siden jeg har følt den type julestemning,og kanskje vil jeg aldri få den igjen,kanskje er den barnslige følelsen kun tiltenkt barn...eller?

Jeg vurderte i år om jeg skulle feire alternativ jul! Hjelpe til med mat servering hos frelsesarmeen eller lignende! Hadde vi ikke bestemt oss for å feire julen hos pappa,så hadde vi nok gjort det! Så lenge det er bare oss to,og vi ikke har noe barn,så synes jeg at vi kan gjøre noe slikt,neste år kanskje?


Det er jo ikke det at jeg ikke koser meg i jula,jul er familie,og god mat! Ro og fred! Men jeg skulle ønske at jeg igjen kunne få et glimt av barndommens jul igjen,igjennom mine egne barns øyne.... Blir det bare med drømmen....?

1 kommentar:

Torill sa...

hei du, når du er kommet så langt med alle pliktene (gaver, vasking, baking..) kan du jammen sette rompa i en deilig stol og la tankene vandre og finne ut hvilke forventninger du har til julehøytiden! Da vi var barn hadde vi ingen plikter, så hele advent gikk vi rundt med større og større forventninger og glede, for meg er det disse tingene som skaper julestemningen. I år er jeg tidligere ute med alle pliktene, og har hatt en koseligere og mer avslappet advent enn på flere år.
I går kveld satt vi med hver vår laptop Trond og jeg, på hver vår side av kjøkkenbordet, oppslukte i hver vår verden.
Tok en tur innom bloggen din, lyden var på og plutselig strømmet den skjønneste julemusikken ut; The Greatest Gift of All. Før vi skjønte så mye så vi på hverandre, og da satt vi begge med tårer i øynene! Takk for ditt bidrag til Julestemningen vår; Det ble et stemningsfullt øyeblikk! Stoor klem!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails